آقا محمد سجادآقا محمد سجاد، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره

قهرمان شکست ناپذير...

من محمدسجاد مکرمی هستم... یک قهرمان شکست ناپذیر...

ترس، بودن يا نبودن.....

1391/3/24 14:00
نویسنده : م.س و دوستان
931 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همگي 134

مفهوم ترس در نوزادان هنوز شکل نگرفته است.

جالب است بدانيد:

ترس با قوه ي وهمِ انسان رابطه دارد و از ارتباط دهيِ بين اتفاقات حاصل مي شود.

اين قوه زماني در انسان ايجاد مي شود که وي بتواند بين آنچه در زندگي اش اتفاق مي افتد -اعم از امورات ساده و پيچيده- ارتباط دهد.

مثالهايي از رشد قوه وهم در کودکان:

اگر اين مهره را اينجا بگذارم خانه سازي من تکميل مي شود.

ياه

اگر مامانم بفهمد که دستم را در دهانم مي کنم دعوايم مي کند.

يا

وقتي بالاي پله مي ايستم قلبم تندتر مي زدند.

يا

...

در سنين پايين يعني ماه هاي ابتدايي زندگي، چنين ارتباط دهي هايي در ذهن نوزاد شکل نگرفته بنابراين اگر آنها را به بالا پرتاب مي کنيد يا با صدايي فکر مي کنيد ترسيده است، او اصلا نترسيده.

تنها شرايط طبيعي و معمولي اي که داشته دستخوش تغيير شده است.

با اين اوصاف، بهتر است براي مهيا نکردن زمينه هاي ارتباط دهي هاي ترس آور در نوزادتان، از بازي هاي هيجاني، بلند حرف زدن هاي ناهنجار و هر کاري که باعث شود حالت راحت و طبيعيِ وي يکدفعه تغيير کند پرهيز کنيد.

تا در آينده بچه هايي سالم، شاداب، عاقل و ... داشته باشيم.1

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. اين مطالب، حاصل تحقيقات خودم و دوستانم راجع به ساختار وجودي انسان است.

و مي تواند تاييد و يا در صورت ردِ مستدل، تکذيب شود.

اگر خواستيد مي توانيد کتابش را مطالعه کنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)