آقا محمد سجادآقا محمد سجاد، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 11 روز سن داره

قهرمان شکست ناپذير...

من محمدسجاد مکرمی هستم... یک قهرمان شکست ناپذیر...

تقويت عنصر حسّ

1391/3/24 14:00
نویسنده : م.س و دوستان
1,239 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همگي 126

نوزادها در اين سني که هستن فقط و فقط با حواسشون ارتباط برقرار مي کنند.

با دست، پا، قدرت لامسه،​چشايي و بويايي، شنيداري و هر چي به حواسش مرتبط باشه.

اگر اين مرحله از رشد، خوب به بچه ها رسيدگي بشه​،

با شتاب و موفقيت بيشتري به مرحله ي بعدي که دودوتا کردن هاي تنهايي و نجوا کردن ها(وقتايي که باخودشون حرف ميزنن و ميخان خونه سازي ها رو رو هم بچينن) و بازي کردن ها و همه ي کارايي که بچه به هنگام ورود به مرحله ي تکلم انجام ميده هست،

وارد ميشه.

اين شتاب و موفقيت اون رو در آينده ميشه شاهد بود.

حالا بايد چيکار کنم:

1.روزانه دقايقي رو به لمس کردن و نوازش دستها،پاها، انگشتان و شکم و کمرش ميگذرونم​.(قوت يافتن قواي لمسي)

2. باهاش خيلي حرف ميزنم، لالايي خوندن و صحبت کردن از برنامه هاي روزانه ماست. حتي کاري که خودم دارم انجام ميدم رو بلند واسه ش ميخونم.(تقويت قواي شنيداري)

3.شير مادر رو که چون يه مزه ي شيرين و خوبي داره توو قوه ي چشاييت تاثير داره، .(قوت يافتن قوه ي چشايي که البته بعد از 6 ماهگي که غذاي کمکي ميخورن بيشتر جاي جولان داره)

4. من هر چي که ميخورم-بيشتر از انواع ميوه و مواد طبيعي- رو ميگيرم جلوي بيني محمدسجاد و براش توضيح ميدم که اين بوي چيه. (تقويت قوه ي بويايي)

ديگه چيکار ميشه کرد. واسه ي خوب رشد پيداکردن تمام عناصر ساختار وجودي ني ني ها بايد تلاش کرد ديگه تا در هر مرحله از زندگي شون بهترين رو انتخاب کنند. انشالله

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان هستی
3 خرداد 91 12:45
عالیییییییییییییییییییییی بود گلم


ممنون مامان هستي
مامان علی
4 خرداد 91 12:22
سلام
خاله جون امشب که دست دعا برمیداری برای اونهای هم که مثل ما می خواهن مادر بشن دعا کنید .یادت نره ها
حمیده مامان علی

چشم خاله
مامانم از اون موقعي که منو ميخاس واسه همه ي مامانايي که ميخان ني ني هاشون رو ببينن و بغلشون کنن و باهاشون بازي کنن يه عالمه دعا مي کنهههه
مامان بچه مستور
6 خرداد 91 23:07
]خوش به حال محمدسجاد که مامانش براش چه پست های باحالی مینویسه

خوش به حال بچه مستور با مامان خوبش که همه ي اينا رو از بحره..
غزال
7 خرداد 91 18:15
اومدم بگم کجااااااااااااااااااااایی؟ جیغغغغغغغ
دلم برات تنگ شد مامان با روحیه کلوپ!
بوس هم واسه محمد سجاد و هم برای مامان جونش

سلام
غزال جون
ممنونم واقعا
منم به یادتم بشدت.
در تحریم اینترنتی به سر می برم...
چون باید یه کاری رو جدی روش طراحی می کردم خودم رو زندانی کردم...
الان هم قاچاقی و یواشکیِ خودم اومدم که خودم متوجه نشم ههههههههههههه
محمدطاها
8 خرداد 91 14:46
سلام ممنون منم لینکیدمت