آقا محمد سجادآقا محمد سجاد، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

قهرمان شکست ناپذير...

من محمدسجاد مکرمی هستم... یک قهرمان شکست ناپذیر...

رهایی از پوشک 1

1393/4/9 1:03
نویسنده : م.س و دوستان
357 بازدید
اشتراک گذاری

به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، پروژه از پوشک گرفتن مربا رو طی یک عملیات انتحاری  آغاز کردم.

به عنوان اولین روز این تجربیاتمه:

1- می گفت من اینو(شورت آموزشی) دوست ندارم من پوشک دوس دارم!

2- اولش کلی با خودش بازی کرد اما محلش نذاشتم و بهش بستنی دادم و با پرت شدن حواسش همه چیز ختم به خیر شد.

3-آب بازی و انگشت توی شلنگ کردن و آب پاشی به مامان و در و دیوار به عنوان بازی های جذاب دستشویی، میل و ترغیب به دستشویی رفتن رو تقویت می کرد.

4- آزمون از پوشک گرفتن رو انجام دادم. دیدم مربا آمادگی کامل داره برای شروع عملیات.(در پست های ماه خرداد موجوده)

5- حتی افطار هم دعوت بودیم، قبل از سوار ماشین شدن بردمش دستشویی و اونجا هم که رسیدیم یه ربع بعدش باز رفتیم دستشویی. توی مسیر هم گاهی ازش پرسیدم که اگر داشت کنار خیابون می ماند و ما!

6- نذر کردن و متوسل شدن برای طی شدن این مهم به عنوان یکی از مراحل حساس زندگی بچه جزء مهم کار است.

7- شب هم یک سفره بزرگ انداختم زیرش و بدون پوشک خوابوندمش. اما برنامه ای برای بعدش به ذهنم نمی رسه! 

احتمالا باید دو سه بار چکش کنم که اگر دستشویی کرده بود همون جا توی خواب عوضش کنم و اصلا از خواب بیدارش نکنم تا خاطره بدی از این روند در ذهنش نمونه.

8- عسل هم با گریه های دم در دستشویی بدرقه مون می کرد هر بار.

9- تقریبا هر نیم ساعت- یک ساعت- یک ساعت و نیم به طور متفاوت مربا رو به دستشویی بردم.

8- التماس دعا از دوستان.

موفق باشیم با صلواتی بر محمد و آل محمد

پسندها (2)

نظرات (3)

مادر سردارک
9 تیر 93 1:23
مبارک باشه ایشالا به زودی و بدون دردسر این مرحله هم پشت سر گذاشته بشه
فاطمه (مامان محمدسجاد)
9 تیر 93 13:14
من کلا نمیدونم چطوری باید شروع کنم. آخه دیدم بچه های به سن محمدسجاد ما، پروژه رو شروع کرده و به انجام رسوندن. قراره ما هم پروژه در یکی دو ماه آینده کلید بزنیم. از حالا رفتم تو حال و هوای این جور پست ها. شورت آموزشی واقعا مفید بود؟ یعنی مفیدیت پوشک رو داره؟
م.س و دوستان
پاسخ
حالا میام میگم... اجالتا باید گفت شورت فقط شماره 2 رو نگه میداره. برای محمدسجاد شما زود نیس؟
ام‌طاها
9 تیر 93 21:08
شربتش نیست بدیم به بچه؟! بساطیه‌ها!
م.س و دوستان
پاسخ
واقعا...